Body & Art

19/06/2018

Body & Art

Preschool 2 B students had the opportunity to be sensitized and experiment art through body expression in an interdisciplinary proposal in partnership with the Physical Education teacher, in which the children could experience the body as a means of artistic expression by creating poses as sculptures.

The kids were encouraged to create an artwork using their own body inspired by some of Bruce McLean’s artworks, an artist known for using the body to build sculptures in photographic arrangements.

Another context has been proposed inspired in Paula Rego’s masterpiece “The Dance”. The children, driven by enthusiasm and creativity, danced, observed, and created their own graphic representations from this experience.

The whole class got really involved in "making art" with the body!

Cristiane Souza, Adriana Coteco and Fernanda Barbosa

O corpo & arte

Os alunos do Preschool 2 B tiveram a oportunidade de sensibilizar-se e experimentar a arte por meio da expressão corporal em um trabalho interdisciplinar com a parceria da professora de Educação física, no qual experimentaram o corpo como forma de expressão artística através da criação de poses como escultura.

As crianças foram instigadas a criar uma “obra” com o próprio corpo inspirada na arte de Bruce McLean, conhecido por utilizar o corpo para construir esculturas em montagens fotográficas.

Um outro contexto foi proposto tendo como inspiração a obra de arte “A Dança”, da artista portuguesa Paula Rego. As crianças, tomadas pelo entusiasmo e movidas pela criatividade, dançaram, observaram e criaram suas próprias representações gráficas a partir dessa experiência.

A turma toda se envolveu muito ao “fazer arte” com o corpo!

Cristiane Souza, Adriana Coteco e Fernanda Barbosa

As turmas do Preschool I se deparam com o surgimento de novas cores!...