Business skills

In the 3rd bimester we devised a sequence of activities to develop some business skills and creativity.

After studying about gaps in the market and the importance of the name of a company, the students, in small groups, developed a business idea, pitched their product or service and gave each other feedback. After that, individually, they created an advert poster for their product or service.

For this final assignment, the students were encouraged to use images and colors, talk about the product or service differentials and benefits, make an offer, call customers to action, use testimonials, among other persuasive devices.

Here are some pictures of their productions.

*** *** ***

No terceiro bimestre nós pensamos uma sequência de atividades para desenvolver algumas habilidades de negócios e a criatividade.

Após estudarem sobre oportunidades de mercado e a importância do nome de uma empresa, os alunos trabalharam em pequenos grupos para desenvolver uma ideia de negócio, apresentar sua ideia para a sala para depois receber um retorno dos colegas. Por fim, individualmente, eles criaram um pôster para seu produto ou serviço.

Para esta atividade final os alunos foram encorajados a usar imagens e cores, falar sobre os benefícios e diferenciais do produto ou serviço, fazer uma oferta, sugerir uma ação para o consumidor, usar depoimentos, entre outras formas de persuasão.

Aqui estão algumas imagens de suas produções.

Professora Elisa Cristina Silva