Game Based Learning

Game Based Learning (GBL) makes learning light and interactive. Thus, students have greater focus and gain motivation to participate in the construction of their knowledge, engaging in the process.

As part of the program, Grade 4 students play their own version of the game ‘Among Us’, in an adaptation of the original online game, which takes place in a spaceship, with two types of avatars, where a dispute is established for the completion of tasks.

Last week, at the patio, Grade 4 students played their version of ‘Among Us’, reinvented with Science proposals (Solar System). Students enjoyed themselves as they learned, balancing the subject with the student-player’s gameplay and ability to retain, and apply the subject to the real world.

*** *** ***

Aprendizado baseado em jogos

O aprendizado embasado em jogos torna a aprendizagem leve e interativa. Sendo assim, os estudantes têm mais foco e ganham motivação para participar da construção de seu conhecimento, engajando-se no processo.

Como parte do programa, os estudantes do Grade 4 jogam sua própria versão do jogo ‘Among Us’, numa adaptação do jogo original online, que se passa numa espaçonave, com dois tipos de avatares, onde se estabelece uma disputa para a finalização de tarefas.

Na semana passada, no pátio do colégio, os alunos do Grade 4 jogaram sua versão de ‘Among Us’, reinventada com propostas de Ciências (Sistema Solar). Dessa forma, os alunos se divertiam enquanto aprendiam, equilibrando o assunto com a jogabilidade e a capacidade do estudante-jogador de reter e aplicar o assunto ao mundo real.