Helping people

The core of the activities of this bimester for Grade 7 was to find ways of helping people and cause an impact on society.

With that in mind, students researched many NGOs around the world and chose some to show their ideas. We found an interesting way of displaying that information. Students create word clouds. Word clouds are collections of words, or clusters of words depicted in different sizes.

After a long time studying from home, we took this opportunity to revisit the school’s areas and we worked in the Language Center.

It was a moment full of sharing and learning.

O principal objetivo das atividades deste bimestre no Grade 7 foi descobrir diferentes jeitos de ajudar pessoas e causar um impacto na sociedade.

Com isso em mente, os alunos pesquisaram sobre várias ONGs ao redor do mundo e escolheram algumas para apresentar as ideias. Achamos um jeito interessante de compartilhar essas informações: Os alunos criaram nuvens de palavras. As nuvens de palavras são coleções de palavras ou um agrupamento de palavras mostradas em tamanhos diferentes. Depois de um longo período estudando em casa, usamos essa oportunidade para revisitar algumas áreas da escola e trabalhamos no Centro de Línguas.

Foi um momento de partilha e aprendizado.

Professor Julio Rodolfo Dutra