Learning Mathematics in a bilingual classroom

In order to promote meaningful learning experiences, our Second Grade students were invited to play math games so that they could understand what are ordinal numbers and its social use in everyday activities: to order items and numbers, perhaps to say which position someone arrive in a race, or to recite numbers or place them is sequence.

One of the best ways to learn is through playful and meaningful activities. By doing so the learning process becomes engaging, dynamic and interesting for children as games provide the assimilation of the ideas and concepts. In a bilingual classroom, students not only develop their language skills in the additional language, but also the understanding of new math perspectives in a learning process in which language and content are integrated.

*** *** ***

Aprendendo Matemática em uma sala de aula bilíngue

A fim de promover experiências de aprendizagem significativas, nossos alunos do Grade 2 foram convidados a brincar com jogos matemáticos para que pudessem entender o que são números ordinais, bem como sua função social em atividades cotidianas: para ordenar itens e números, talvez para dizer em que posição alguém chegou em uma corrida, ou recitar números ou colocá-los em sequência.

Uma das melhores maneiras de aprender é por meio de atividades lúdicas e significativas. Dessa forma, o processo de aprendizagem torna-se envolvente, dinâmico e interessante para as crianças, uma vez que os jogos proporcionam a assimilação das ideias e conceitos. Em uma sala de aula bilíngue, os alunos não apenas desenvolvem suas habilidades na língua adicional, mas também a compreensão de novas perspectivas matemáticas em um processo de aprendizagem no qual a língua e o conteúdo são integrados.

Grade 2 D

Head Teacher: Camila Binha