Our school is a living lab!

Children’s natural desire to inquiry and also seek for possible answers to explain it are key elements to build a scientific attitude.

Emilie’s gardens provide a rich investigative environment for our Second Graders to raise questions about the natural world, observe, explore and collect data: the scientific concepts literally come to life!

We can go beyond the Science Lab and learn by observing the trees, flowers, rocks, soil, the weather, insects and small animals. These natural resources not only promote sensory exploration, but also offer opportunities to create and appreciate the beauty of nature in details.

The aestheticall appeal of the flowering and non-flowering plants pictures taken by our little scientists are astonishing!

Outdoor activities in the gardens allow children to engage with multiple sounds, smells and sights. They realize that some of the living things need help to survive, thus, developing a sense of caring for nature, and also strengthening traits such as empathy, kindness and generosity.

*** *** ***

Nossa escola é um laboratório vivo!

O desejo natural das crianças em indagar e também procurar possíveis respostas para suas dúvidas são elementos centrais na formação de uma atitude científica.

Os jardins do Emilie proporcionam um rico espaço de investigação para os alunos do Grade 2 levantarem questionamentos sobre o mundo natural, observarem, explorarem e coletarem dados: Os conceitos científicos literalmente ganham vida!

Nós podemos ir além do Laboratório de Ciências e aprender observando as árvores, as flores, as pedras, o solo, o tempo, os insetos e pequenos animais. Esses elementos naturais promovem não somente a exploração sensorial, mas também oferecem oportunidades para a apreciação da beleza da natureza em detalhes.

O apelo estético das fotos sobre plantas florescentes e não-florescentes tiradas pelos nossos pequenos cientistas são surpreendentes!

Propostas ao ar livre realizadas nos jardins possibilitam o engajamento das crianças com diversos sons, cheiros e paisagens. Eles percebem que alguns dos seres vivos precisam de ajuda para sobreviver, desenvolvendo, assim, um senso de cuidado pela natureza e também fortalecendo qualidades como empatia, bondade e generosidade.

Ms. Evelyn Mignella

Grade 2 E