icone whatsapp

Powerful words, strong feelings

Powerful words, strong feelings

“There is more good than bad in this world, more light than darkness.
And you can do more light.”
Peter Reynolds

 

It’s easier to talk about your feelings if you know how you feel and why you feel it. No matter what or how you feel, putting it into words can help you better deal with it. Words are powerful. Some can hurt as others can heal. Providing support and moments of conversations about feelings in the school’s daily routine can help children to find new pathways to manage their responses when facing conflicts, as well as to develop important social-emotional skills.

As part of our Language Arts classes, our Grade 2 students were invited to create a “thermometer of mood” in which they could write or draw feelings that they would like to express. Another activity proposed was to discuss if they were able to identify how the characters of the stories read were feeling in certain situations. One of the chosen stories was “Color Monster”, by Anna Llenas, and they were encouraged to use both oral and written language to express their findings, as well as to be more confident to share their emotions and feelings.

Other activities are being proposed so children can develop greater awareness of emotions, and ways in which they can use strategies to manage more uncomfortable feelings. As the famous quote by Mr. Fred Rogers says: “When we talk about our feelings, they become less overwhelming, less upsiting, and less scary”.

Palavras poderosas, sentimentos fortes

“Há mais bem do que mal neste mundo, mais luz do que escuridão.
E você pode fazer mais luz.”
Peter Reynolds

 

É mais fácil falar sobre os sentimentos se você souber como se sente e por quê. Independentemente do que ou como você se sente, colocá-los em palavras pode ajudar a lidar melhor com tais sentimentos. As palavras são poderosas. Algumas podem ferir, enquanto outras podem curar. Fornecer apoio e momentos de conversa sobre sentimentos no cotidiano escolar pode ajudar as crianças a encontrar novos caminhos para gerenciar suas respostas diante de conflitos, bem como desenvolver importantes habilidades socioemocionais.

Como parte de nossas aulas de Language Arts, nossos alunos do Grade 2 foram convidados a criar um “termômetro do humor” no qual poderiam escrever ou desenhar sentimentos que gostariam de expressar. Outra atividade proposta consistiu em uma discussão para que tentassem identificar como os personagens das histórias lidas estavam se sentindo em determinadas situações. Uma das histórias escolhidas foi “Color Monster”, de Anna Llenas, e eles foram incentivados a usar tanto a linguagem oral quanto a escrita para expressar suas descobertas, além de ter mais confiança para compartilhar suas emoções e sentimentos.

Outras atividades estão sendo realizadas para que as crianças desenvolvam mais consciência das emoções e encontrem novas maneiras para lidar com sentimentos mais desconfortáveis. Como diz a famosa citação de Fred Rogers: “Quando falamos sobre nossos sentimentos, eles se tornam menos avassaladores, menos chocantes e menos assustadores”.

Head Teacher: Ms. Camila Binha
Class Assistant: Ms. Kelly Cristina Brito

Notícias Relacionadas