Between microscopes and gardens, Grade 4A’s learning blossomed!
It all began with a question tossed into the air, sparking curious eyes and restless minds. Inside the laboratory, with magnifying lenses and attentive hearts, our students explored the secrets of plants: delicate roots, strong stems, leaves that hold invisible stories. Every discovery, carefully recorded, was a new window to the world.
Among all the details, meaningful explanations emerged — how each part, small or grand, contributes to the life of a plant.
And because knowledge grows through practice, small hands planted chia seeds, eagerly watching the magic of germination unfold.
When the first sprouts broke through the soil, it was time to replant them in the school garden, sealing a cycle of care and learning.
“I could see little bubbles of air when I observed the leaves, I guess it’s because the leaves are responsible for producing food for the rest of the plant, using air and water for it.”
– Alice Bontempo
“Oh, this cannot be the green leaf, there is no green in the microscope. It’s very interesting, I can observe red and orange when I look at the inside part of it. It is very different from the outside.”
– Matheus Losito
Thus, between questions, discoveries, exchanges, and growth, Grade 4A flourished alongside their seeds.
Entre microscópios e jardins, o aprendizado da Grade 4A floresceu!
Tudo começou com uma pergunta lançada ao vento, despertando olhares curiosos e mentes inquietas. No laboratório, com lentes de aumento e corações atentos, nossos alunos exploraram os segredos das plantas: raízes finas, caules firmes, folhas que guardam histórias invisíveis. Cada descoberta, cuidadosamente registrada, era uma nova janela para o mundo.
Em meio a tantos detalhes, surgiram explicações cheias de sentido — como cada parte, pequena ou grandiosa, contribui para a vida de uma planta.
E porque o saber se enriquece na prática, mãos pequenas plantaram sementes de chia,
acompanhando com olhos brilhantes a mágica da germinação.
Quando os primeiros brotos venceram a terra, foi hora de replantá-los no jardim do colégio, selando um ciclo de cuidado e aprendizado.
“Eu pude ver pequenas bolhas de ar quando observei as folhas. Acho que é porque as folhas são responsáveis por produzir alimento para o restante da planta, usando ar e água para isso.”
– Alice Bontempo
“Eu pude ver pequenas bolhas de ar quando observei as folhas. Acho que é porque as folhas são responsáveis por produzir alimento para o restante da planta, usando ar e água para isso.”
– Matheus Losito
Foi assim, entre perguntas, descobertas, trocas e florescimentos, que a turma da Grade 4A cresceu junto com suas sementes.
Ms. Gabriela Coleta









