A rainbow of flavors

In the bright and colorful world of fruits, our little explorers from Grade 1 set off on a fun and delicious culinary adventure. After discovering which fruits were the class favorites and drawling a colorful chart together, their curious hands were ready to explore new flavors, textures, and colors in the school’s cooking lab!

With the warmth of the sun shining outside, Grade 1 A had a refreshing idea. They decided to make a delicious smoothie with the two fruits everyone liked the most, banana and strawberry. The kids were excited to help each other cut and wash the fruits, measure the right amounts, and follow the recipe, they wanted to make the best smoothie ever!

In Grade 1 B and C, the excitement took over as, with a lot of teamwork, the kids cut and sliced various fruits, creating a super colorful fruit salad!

“I made a rainbow fruit salad.”, Arthur Pacanaro shared proudly.

“The best fruit salad of all time!”, Leonardo Batista shared with a big smile.

This tasty play of making fruit salads and smoothies showed the kids how enjoyable and fun it is to experiment with different flavors.

Um arco-íris de sabores

No mundo brilhante e colorido das frutas, nossos pequenos exploradores do Grade 1 partiram para uma aventura culinária divertida e deliciosa. Depois de descobrir quais frutas eram as favoritas da turma e desenhar um gráfico colorido juntos, suas mãos curiosas estavam prontas para descobrir novos sabores, texturas e cores na cozinha experimental da escola!

Com o calor do sol brilhando lá fora, o Grade 1 A teve uma ideia refrescante. Eles decidiram fazer um smoothie delicioso com as duas frutas que todos mais gostavam, banana e morango. As crianças estavam animadas para ajudar umas às outras a cortar e lavar as frutas, medir as quantidades certas e seguir a receita para fazer o smoothie. Mesmo sendo uma receita simples, eles queriam fazer o melhor smoothie de todos!

Nos Grades 1 B e C, a animação tomou conta quando, com muito trabalho em equipe, as crianças cortaram e fatiaram várias frutas, criando uma salada de frutas super colorida!

“Eu fiz uma salada de frutas arco-íris.”, contou com orgulho Arthur Pacanaro.

“A melhor salada de frutas de todos os tempos!”, compartilhou Leonardo Batista, com um grande sorriso.

Essa brincadeira gostosa de fazer saladas de frutas e smoothies mostrou para as crianças como é prazeroso e divertido experimentar diferentes sabores.

Professoras do Grade 1