Little readers, great explorers

“The more you read, the more things you know. The more that you learn, the more places you’ll go.”
Dr Seuss

Grade 2 students are now recognizing themselves as readers also in their additional language, and through the books they not only improve their language skills, but also have the opportunity to make new discoveries about the world and develop their imagination and creativity.

Phonological awareness refers to a global awareness of sounds in spoken words, as well as the ability to manipulate those sounds and involves a continuum of skills that are developed over time and that are crucial for reading.

So, since the beginning of August, children started to visit the library once a week to pick out a book and take home to share stories with their families.

Besides reading to become smarter about the world and to understand it better, they also read to broaden their vocabularies and become better readers, more fluent, engaged, and critical.

While teaching students learn to read, it is also important to foster a love of reading.

*** *** ***

Pequenos leitores, grandes exploradores

“Quanto mais você lê, mais coisas você sabe. Quanto mais você aprende, a mais lugares você irá.”
Dr Seuss

Os alunos do Grade 2 agora estão se reconhecendo como leitores também em sua língua adicional e, por meio dos livros, não apenas aprimoram suas habilidades linguísticas, mas também têm a oportunidade de fazer novas descobertas sobre o mundo e desenvolver a imaginação.

A consciência fonológica refere-se a uma consciência global dos sons nas palavras faladas, bem como a capacidade de articular esses sons, envolvendo um processo contínuo de habilidades que são desenvolvidas ao longo do tempo e são cruciais para a leitura.

Assim, desde o início do mês de agosto, as crianças começaram a visitar a biblioteca uma vez por semana para escolher um livro e levar para casa para compartilhar histórias com suas famílias.

Além de ler para aprender e saber mais sobre o mundo, elas também lêem para ampliar seus vocabulários e tornarem-se melhores leitoras, mais fluentes, engajadas e críticas.

Ao ensinar os alunos a aprenderem a ler, também nutrimos o amor pela leitura.

Ms. Camila Binha
Grade 2D