Pajama Day

Sharing stories and learning on a Pajama Day

In order to celebrate  the end of the first semester, and as part of the project “PEQUENAS ESCOLHAS, GRANDES DECISÕES”, Preschool 3 and Grade 1 had a great time together on “Pajama Day”, a tradition in North American culture.

Our little ones had fun singing, dancing, playing games, listening and reading stories while wearing their most comfortable jammies.

Besides  playing together and having fun on a parade, children also made a sock puppet together, in which we had our first graders teaching all the steps of this process to our preschoolers. At first they didn’t know each other and felt shy, but after some time they were laughing, sharing materials and caring for one another. These are important moments for Preschool 3 children to feel safe about going to Grade 1, and also for grade 1 students to be open to new friendships as well as to broaden their communicative skills in English in social situations.

They had a memorable and amusing time at the end of the first semester. There are a lot of conquests to be celebrated, and it was a significant opportunity for children to interact, play and create bonds.

Partilhando histórias e aprendizagens no Pajama Day

Para celebrar o final do primeiro semestre, e como parte do projeto “PEQUENAS ESCOLHAS, GRANDES DECISÕES”, o Preschool 3 e o Grade 1 tiveram um grande momento juntos no “Dia do Pijama”, uma tradição na cultura norte-americana.

Nossos pequenos se divertiram cantando, dançando, jogando, ouvindo e lendo histórias enquanto vestiam seus pijamas mais confortáveis.

Além de brincarem e se divertirem em um desfile, as crianças também confeccionaram um fantoche de meia. Nossos alunos do Grade 1 ensinaram todas as etapas desse processo aos pequenos do Preschool.

No começo eles não se conheciam e se sentiram tímidos, mas depois de algum tempo estavam rindo, compartilhando materiais e cuidando uns dos outros. Esses são momentos importantes para que as crianças do Preschool se sintam seguras em ir para o Grade 1, e também para que os alunos do Grade 1 estejam abertos a novas amizades, assim como ampliar suas habilidades comunicativas em inglês em contextos sociais.

Eles tiveram um momento memorável e divertido neste final do primeiro semestre. São muitas conquistas a serem celebradas e foi uma oportunidade significativa para as crianças interagirem, brincarem e criarem vínculos.

Teachers and class assistants from Grade 1 & Preschool 3