The Read-Around Day

Our children from Preschool to Grade 2 have been expanding their literary repertoire in different contexts in our English language immersion curriculum. This month we had the first “The Read-Around Day”, a collective moment of simultaneous reading of stories between teachers and students of different grades.

The titles were carefully selected by the teachers, who prepared a review of each story, in addition to providing a QR code in which our little ones could listen to it before signing up to join this read-aloud experience. Such social practice enables contact with different textual genres, getting to new authors, in addition to nurturing interest and pleasure in listening to stories. Furthermore, it is an opportunity for Preschool and Grades 1 and 2 to participate in a learning context together, getting to know each other and observing their different literary likes, dislikes and language skills.

The different stages of this process were marked by discussions with the children who, in a creative and spontaneous way, were able to express their ideas and opinions about the first impressions of the book that was presented, expressing their joy, curiosity and interest in finding out more about each story!

Nossas crianças do Preschool ao Grade 2 vêm ampliando seu repertório literário em diferentes contextos em nosso currículo de imersão na língua inglesa. Este mês tivemos o primeiro “The Read-Around Day”, um momento coletivo de leitura simultânea de histórias entre professores e alunos de diferentes séries/anos.

Os títulos foram cuidadosamente selecionados pelos educadores, que elaboraram uma resenha de cada história, além de disponibilizarem um código QR no qual nossos pequenos puderam ouvi-la antes de se inscreverem para participar desta experiência de leitura em voz alta. Tal prática social possibilita o contato com diferentes gêneros textuais, conhecer novos autores, além de nutrir o interesse e o prazer em ouvir histórias. É também uma oportunidade para o Preschool e os Grades 1 e 2 interagirem em uma proposta de aprendizagem, conhecerem-se melhor e observarem os gostos, preferências literárias e habilidades com a linguagem uns dos outros.

As diferentes etapas deste processo foram marcadas por discussões com as crianças que, de maneira criativa e espontânea, puderam expressar suas ideias e opiniões sobre as primeiras impressões do livro que foi apresentado e eles manifestaram alegria, curiosidade e interesse em descobrir mais sobre cada história!

Coordenação pedagógico-educacional e professores do Preschool ao Grade 2

Confira as resenhas dos livros selecionados: